خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

کف زدن

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۰ ب.ظ

اینکه پشت لپ تاپ و در حال وبگردی شروع کنی به کف زدن و اشک در چشمانت جمع شود ، ابلهانه است. ولی ابلهانه یا عاقلانه ، این حال الآن من است وقتی متن زیر را می خوانم :

"وقتی اسپیلبرگ به زعم برخی برای توجیه حضور ارتش امریکا در خاورمیانه فیلم «نجات سرباز رایان» را ساخت و خوب هم ساخت، در اولین پلان فیلمش یکی از شاهکارهای تصویری ِ بی‌بدیل سینمای جنگ در جهان را برای علاقمندان سینما به یادگار گذاشت. تصاویر آغازین فیلم رایان آن روی وحشی جنگ را به بهترین نحو نشان می‌داد. واقعی بودن این تصویر به حدی بود که در برخی ایالتهای امریکا اجازه تماشای فیلم به نوجوانان را نمی‌دادند. صحنه‌های کاملا حرفه‌آی وبکر که هربیننده‌ای را میخکوب می‌کرد.

 وقتی در مصاحبه با یکی از نشریات سینمایی خبرنگاری از اسپیلبرگ پرسید که چگونه و با چه منبع الهامی آن تصاویر شاهکار را خلق کردید؟ اسپیلبرگ در پاسخ گفت:‌«من در مورد این نبرد و تبعات آن مطالعات زیادی داشتم اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراجع الهام من برای خلق آن پلان دو منبع بود. اولین منبع من عکاس‌های ارنستو کاپا بودکه خود درآن سال و در همان صحنه حضور داشت آن عکس‌های وی شمای کلی ماجرا را به من دادند. اما دومین منبع من که کمک بسیاری به خلق سینمایی آن نبرد کرد مستندهای جنگی فیلم‌سازی بنام آوینی بود که از جنگ عراق با ایران گرفته بود»"

=========================

پ ن1: این همه ذوق برای این است که اگر بخواهم بهترین صحنه ی جنگی که تا بحال دیده ام را انتخاب کنم حتما همین صحنه ابتدایی از فیلم نجات سرباز رایان است. و حالا که فهمیده ام یکی از منابع الهام این اثر هنری، دسترنج مرتضی است کیف میکنم.

پ ن2: منبع

نظرات  (۶)

۱۹ مهر ۹۴ ، ۱۴:۵۹ واقعیت سوسک زده
کاش می گذاشتید تصاویر آن صحنه ها را
حکایت، حکایت طلب جام‌جم کردن دله؛ ماها هوای داشته‌هامونو نداریم!
پاسخ:
بعله، و حکایت ، حکایت حرفه ای بودن هم هست. آن هم این همه
۱۹ مهر ۹۴ ، ۲۱:۲۷ سعادت سلیمانی
قابل توجه اصغر فرهادی و دار و دسته....
پاسخ:
هه :)))
عه 
خیلی جالب بود برام 

+آقای شهیدان اهل قلم 
پاسخ:
ببین چه کرده .
۱۹ مهر ۹۴ ، ۲۲:۱۶ انارماهی : )
فکرشم نمیکردم تهش برسم به این ....
وای وای وای وای ...
چقدر سید مرتضی "هست" ...
پاسخ:
خودمم فکرشو نمیکردم ... چقدر حرفه ای بوده این مرد
۲۰ مهر ۹۴ ، ۰۷:۱۴ هولدن کالفیلد
فقط اون صحنه که سربازه دل و روده اش رو گرفته دستش :|
اوووووففففففففففف
پاسخ:
اصن نوشته خیلی از صحنه های تو فیلم الهام گرفته شده از همین مستنده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی