خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

صد فیلم برتر تاریخ

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۵۹ ب.ظ

با خودم می گفتم حالا که چاره ای از دیدن فیلم نیست ( و واقعا چرا نیست؟! ) خوب است فیلم هایی را ببینم که ارزش دیدن داشته باشند و از آنجایی که معتبرترین سایت معرفی و نقد فیلم در جهان imdb است ، لیست صد فیلم برتر تاریخ در آن را گرفتم. خیلی از فیلم های این لیست را دیده ام. اولین فیلم در این سیاهه صدتایی رستگاری در شاوشانگ نام دارد که اگر کسی آن را ندیده باشد فکر کنم اصلا فیلمی ندیده است :)

این همه را گفتم که در مورد فیلم هجده ام این لیست بنویسم : فارست گامپ (1994)

شخصیت اصلی این فیلم یک انسان به آی کیو 75 است. به شدت دوست داشتی و به شدت اخلاقی. اولین بار نیست که می بینم هنرمندان برای گفتن حرفشان سراغ انسان های به ظاهر نیمه خل رفته اند ... چه ابله داستایوفسکی و چه درویش مصطفی در من ِ او امیرخانی. در جهانی که همه دوپاها به فکر منفعت خودشان اند و به فکر شکم و زیر شکم ... این انسان های نیمه خل باز هم ما را به یاد آدمیت می اندازند. باز هم ما را یاد عشق می اندازند...

فارست گامپ فیلم imdb  forrest gump 1994

پ ن1: امام صادق در مورد زمان خودشان می فرمایند :« اگر ابوذر و سلمان الآن زنده شوند ، همه می گویند که این دو دیوانه اند». دیگر خودتان حساب کنید این دوره زمانه چگونه است

پ ن2: حتما این فیلم را ببینید. برای اینکه فیلمی را به کسی توصیه کنم باید از شدت احساسات با دیدن آن فیلم گریه کرده باشم.

پ ن3: ای کاش روزی بشود که بتوانم کار فرهنگی در حد و اندازه های این دوستان آمریکایی مان بکنم و بکنیم.

پ ن4: چقدر بازیگر نقش اول این فیلم (تام هنکس) خوب بازی می کند ... فکر میکنم شهاب حسینی هم در حوض نقاشی نگاه زیاد به تام هنکس کرده است.

نظرات  (۱۱)

...
حالا من نظری کاملا ً مخالف نظر شما را دارم :)
...
پاسخ:
در کدوم مورد ؟
بنظرم رسید این فیلم را دیده ام...
سلام بر کافه چی
فیلم را دوباری دیدم ، بار اول در ایران و بار دوم زبان اصل ، ( تو ماهواره نه ، بلکه برام آوردن :) ) .
از فیلمش خوشم اومد ولی مثل شما عمقی نگاه نکردم .
اما در رابطه با فیلم حوض نقاشی ، فوق العاده بود ، بخصوص بازی سید شهاب ، یا فیلم رنگ خدا .
خیلی از این فیلم ها خوشم میاد .
تشکر
با آرزوی موفقیت


پاسخ:
سلام علیکم
زبان اصلیش خیلی شیرینه و خیلی هم آسونه
من خودم هم عمقی نگاه نکردم اما واقعا پر از مفهوم بود
شما هم پیروز باشید
...
در مورد پست دیگه !
...
پاسخ:
خب کجای این پست؟
وای من عاشق فیلم فارست گامپ بودم! شما از این فیلم اسم بردین و منو یاد گذشته انداختین! باورتون میشه حتی داستانش هم دقیقاً یادم نمیاد، اما یادمه که خیلی این فیلم قشنگ و عالی بود... اون صحنه ای که می دوید...
پاسخ:
کلا خیلی میدوه ... انسان فوق العاده ایه و فوق العاده دوست داشتنی
تام هنکس در نجات سرباز رایان هم بازی میکنه و اونجا یه نقش کاملا جدی داره و این اوج هنر این بازیگر رو نشون میده
إِنَّ الَّذِینَ أَجْرَمُوا کَانُواْ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا یَضْحَکُونَ وَإِذَا مَرُّواْ بِهِمْ یَتَغَامَزُونَ ...سوره مطففین-آیات 30 و 31
کسانى که گناه مى‏کردند آنان را که ایمان آورده بودند به ریشخند مى‏گرفتند و چون بر ایشان مى‏گذشتند اشاره چشم و ابرو با هم رد و بدل مى‏کردند 
پاسخ:
الحمدلله
ای کاش ما هم مثل شما مأنوس بودیم با قرآن
...
دقیقا در مورد فارست گامپ !
بگذریم!
مخلص کلوم اینکه همین حس شما رو دقیقا من در مورد مسیر سبز داشتم و دارم !
...
پاسخ:
ندیدمش ... اضافه شد به لیست باید دیدها
اتفاقاچن روزپیش سرکلاس بحث سر این صدفیلم بود
اما تاخودم نبینم نمیتونم هیچ نظری بدم
پاسخ:
من خیلی هاش رو دیدم و واقعا ارزش داشتن که انتخاب شدن
فیلمنامه قوی، جلوه های ویژه قوی، باور پذیری، فیلمبرداری و آهنگ فیلم خوب و مهم تر از همه بازی خوب بازیگران
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۳۳ هیئت مجازی کتاب
سلام

دعوتید به در تکاپوی معنا

http://heyateketab.blog.ir/post/207


پاسخ:
سلام
ممنون
سلام
ممنون
کاش حالا که زحمت می‌کشیدین لینک دانلودش رو هم میذاشتین که بعد از امتحانات ببینیمش...
پاسخ:
سلام
سرچ کنید تو گوگل راحت میاره . چون فیلم معروفیه
ولی حتما زبان اصلیش رو بگیرید. اگه زبان اصلی نباشه نصف زیبایی های فیلم منتقل نمیشه
فکر خوبیه خودم هم در فکرم این تابستون فیلم‌های زبان اصلی ببینم شاید روی زبانم تأثیر گذاشت.
پاسخ:
حتما تأثیر میذاره
البته باید مدیریت کنید که نسبت سود به سرمایه متناسب باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی