خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

کتب ضالّه

سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ق.ظ

یکی از افکاری که مدت ها ذهن مرا به خود مشغول کرده بود، مسأله حرام بودن انتشار کتب ضاله بود. من در ذهن خودم فکر می کردم منظور از کتب ضاله، کتابهایی است در تبلیغ سایر ادیان یا مذاهب و یا مکاتب. که با خواندن آن ها مردم دینشان عوض شده و در راه ضلالت قرار می گیرند. و خب این مسأله مخالف آزادی می دانستم.

اما باز هم مثل همیشه به مدد استاد ِ شهید روشن شدم:

اسلام موافق آزادی تفکر است. شما در اسلام آزادید تفکر کنید، راه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و آزدانه به آن راه قدم بگذارید و آن را ترویج و تبلیغ کنید. آنچه که در اسلام منع شده است این است که عده ای بخواهند از جهل مردم سوء استفاده کنند. کتب ضاله یعنی کتابهایی که در آن ها دروغ گویی شده، بر خلاف اصول علمی (که عالمان جهان فارغ از مکتب دینی و فکری اشان قبول دارند) مطالبی ارائه و نتیجه گیری شده.

به عنوان مثال: یک کتاب فیزیک، کاملا غیر علمی و با بیانی ساده نوشته و منتشر شده و در اختیار عوام الناس قرار گرفته. این کتاب اینقدر شیرین نوشته شده که اکثریت خواننده های آن مطالبش را قبول می کنند. اما این کتاب را مقابل هر فیزیکدانی قرار می دهیم آن را رد می کند. بعد اساتید ما در مدرسه باید انرژی زیادی بگذارند تا موهومات این کتاب را از ذهن دانش آموزان بیرون کنند. خب این کتاب با این که اصلا دینی نیست اما انتشارش حرام است.

نتیجه: خود شهید مطهری اعتقاد دارد که در دانشکده الهیات دانشگاه تهران یک استاد ماتریالیست که صد در صد اعتقاد به مکتب خود دارد باید اصول مادیگرایی را تدریس کند و نه تنها آزاد باشد بلکه به او حقوق هم بدهند. و این است معنی آزادی در اسلام.

نظرات  (۳)

۱۱ آذر ۹۴ ، ۰۰:۰۱ هولدن کالفیلد
اصلا شهید مطهری بسیار استاد نازنینی بودن!
بسیار روشن بودن!
پاسخ:
بله. حالا شاید در یک پست دیگه تعابیر خودشون رو گذاشتم که انسان میبینه چقدر این شخصیت منورالفکر به معنی واقعی کلمه بودند.
دقیقا  .... ایشون عالی شرح میدن ... 
پاسخ:
خدا مقامشون رو متعالی کنه
به این توصیفی که استاد فرمودن الان یه سری فیلم های تاریخی هم که در حال پخش حکم فیلم ضاله رو داره!!
پاسخ:
دقیقن دیگه . هر دروغی که دروغ بودنش مسلمه اگه اشاعه بشه حکم نشر ضاله رو داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی