خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

دلیل دینداری من (1)

يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۰ ب.ظ

نداشتن چیزی برای عرضه در فلسفه های مادیگرا.

بله. به همین راحتی اولین دلیل دینداری من شکل گرفته است.

فلسفه های مادیگرا از کمونیسم شرق تا اومانیسم غرب در انتها به یک جا می رسند. پوچی ، سیاهی ، نیستی و نابودی .

هیچ چیزی برای عرضه ندارند. در واقع این مکاتب با شمشیری چوبین به جنگ ققنوس دین آمده اند.

تمام ادعای آن ها برای دنیاست. می گویند شما یک بار بیشتر زنده نیستید و از این زندگی لذت ببرید. خب حالا اگر ما نخواهیم لذت ببریم چه میشود؟!

هیچ. اگر بخواهیم و نتوانیم لذت ببریم چه می شود ؟! باز هم هیچ. و اگر بخواهیم و لذت ببریم چه می شود؟! بر فرض مثل فتحعلی شاه سر سره داشته باشیم و پادشاه باشیم و ... چه می شود ؟! باز هم هیچ. آخر یک روز پیر می شویم و باید مستخدمی زیر دست و پایمان رو تمیز کند.

اِند ثروت و قدرت و علم هم که باشیم آخرش می شاشیم به خودمان و دست آخر هم یک دل باد می دهیم و تمام ! می شویم عکسی روی دیوار !!! تازه قدیم عکسم هم که نبوده است.

خب این حرف و قصه ها جا دارد که آدمی دل در گرو مکتبی ببندد ؟! بنظر من که ندارد .

(مقایسه شود با آخرت ، موعود شگرف و فوق العاده عمیق دین برای بقا )

=========================================

پ ن1: دلم شور ِ شیرین می خواهد. اگرچه ترشی را بیشتر دوست دارم/

پ ن2: مرا هرگز نمی گنجد دو معنی،راست در باور / غزل گفتن پس از سعدی،جوانمردی پس از حیدر....

نظرات  (۴)

۲۵ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۴ علی رسولان
و
چقدر پذیرش این سادگی
سختِ
پاسخ:
آره
هوای نفس چموش به این راحتی ها زیر بار نمیرود
گاهی مسائل خیلی بزرگ و مهم به همین سادگی حل میشن تحلیل خوبی بود منتظر ادامه اش می مونیم....
پاسخ:
بهمین سادگی، بهمین خوشمزگی
انشاءالله
خلاصه خیلی خوب شد!
اگه دین دار نبودی من نداشتمت ...
پاسخ:
اومدی ناقلا؟ زیارت قبول
شاعر میگه:
منم آن شیخ سیه روز که در آخر کار/بین گیسوی تو گم کرد خداوندش را
چه دینداری خوبی...
پاسخ:
دعا کنید خوب باشه... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی