خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

سیر مطالعاتی

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ

آدمی وقتی بخواهد بهینه مطالعه کند نباید در هم و بر هم از هر جایی یک کتاب بخواند (مثل الآن من که همه چیز را با هم قاطی پاطی کرده ام)

مطالعه باید موضوع واحد و سیر مشخص داشته باشد. مثلا برای مطالعه مذهبی می توان سراغ کتاب های شهید مطهری رفت و وقتی همه آثار مطالعه شد و یک دید کلی به دست آمد سراغ سایر نویسنده ها رفت.

البته این ها که گفتم برای مطالعه ای است که مفید باشد و انسان بخواهد از آن استفاده کند وگرنه مطالعه برای مطالعه مثل مطالعه رمان نیازی به چنین سیری ندارد.

الآنه من علاقمند شده ام به مطالعه تاریخ. مانده ام که چه سیری را انتخاب کنم برای مطالعه ... ویل دورانت را اول بخوانم یا بروم سراغ اثر نگاهی به تاریخ جهان که جواهر لعل نهرو آن را نوشته است و آقا آن را معرفی کرده است. خلاصه مانده ام که برای مطالعه بهینه چه کنم ...

==========

پ ن1: از پیشنهادات استقبال می شود ...

نظرات  (۴)

۰۸ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۰ پوریا زندی
سلام وبلاگ خوبی دارید خوش حال میشم به منم سر بزنید راستیی اگه با تبادل لینک موافق بودی خبر بده
سلام 
بسته به اینکه تاریخ جهانو میخواید بخونید یا یا تاریخ ایرانو .. یا حتی تاریخ یک کشور خاص رو 

مثلا اگه ایران رو میخواید بخونید (که من خودم اول اینو پیشنهاد میکنم ) اول بیاید یک نگاه کلی به سلسله ها داشته باشید (حکومتا) و ترتیبشون و نام حکام و پایتختا و ... و بعد که یه دید کلی پیدا شد .. وارد جزییات بشید .. مثلا هخامنشی رو کامل بخویند بزارید کنار .. بعد برید ساسانی ها و همینطور تا اخر .. جنگای مهم .. و غیره 
+تاریخ خیلی خیلی گستردس .. بنابراین اول باید کلیات رو خوند و یک نگاه کلی که ایجاد شد بعد نم نم وارد جزییات شد ..

پاسخ:
سلام
ممنون از نظرتون 
برای من بیشتر تاریخ جهان و ادیان و فرهنگ مهمه
که سیر تمدنیه دنیا چطوری بوده
زیاد به تاریخ خاص یک کشور علاقه ای ندارم (حتی ایران)
بیشتر میخام بدونم بشر بعد از چه سعی و خطاهایی رسیده به اینجایی که هست
سلام
بنده با دوستی آشنا شدم که به تاریخ بسیار علاقمند هستن و تو این زمینه خیلی مطالعه دارن؛ پیشنهاد می‌کنم به وبشون سر بزنید و اگر دوست داشتید از ایشون کمک بگیرید:
http://sansan1477.blog.ir

موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون از راهنماییتون
تاریخ جهان برای من هم بسیار جذابه، حتما نتیجه ی مطالعاتتون رو اینجا هم بنویسید و اگر کتاب خوبی پیدا کردید به من هم معرفی کنید.
چیزی که به نظرم میرسه حتما تاریخ فلسفه رو هم مطالعه کنید...
کتابی مثل دنیای سوفی یک دید جامع به شما میده، البته اگر از نظرات شخص خاصی خوشتون اومد بهتره که اختصاصا به مطالعه ی نظراتش بپردازید چون گاهی احساس میشه نویسنده برخی افکار خودش رو در این کتاب دخیل می کنه ( البته غالبا اینطور نیست)
یک کتابی هم هست که من تعریفش رو شنیدم دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها در همین زمینه منتشر کرده به عنوان تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تا کنون که من نخوندمش اما حتما در لیست خرید دارمش
پاسخ:
چشم
من حتی یکباری هم کتاب جواهر لعل نهرو رو خوندم ولی ارتباط برقرار نکردم. حالا شاید دوباره بخونم و سعی کنم دست بخونم
بابت معرفی هم ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی