خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

واجب فراموش شده

دوشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ق.ظ

چند وقت پیش در وبلاگ یکی از دوستان مطلب خیلی جالبی دیدم، در مورد چادری شدن خودش (یک دختر مانتویی) در اثر امر به معروف استاد مذهبی اشان.

چگونه چادری شدم

من خودم اعتقاد دارم، مقام این دستور الهی خیلی بالاست و الآن متأسفانه تا اسمی از این واژه و واژه نهی از منکر شنیده میشود همه به یاد تراشیدن ریش و حجاب و موسیقی می افتند. البته منکر نمیشوم که در این موارد هم باید تذکر داد ولی مهم این است که وقت و انرژی روی امر به مهمترین واجبات ( مثلا حفظ ارکان خانواده، رعایت اخلاق اسلامی در جامعه، حفظ نظام و ...) گذاشته شود.

بهر حال در این اتفاق، چیزی که خیلی مرا به فکر فرو می برد، عمق تأثیر یک تذکر است. که چگونه و چقدر راحت، کسی با یک جمله اینقدر عوض می شود. اینقدر وارد فضای آرامش می شود. این قدر مسیر زندگی اش تغییر می کند و  وارد فضای شیرین دینداری و بندگی می شود.

پ ن1: قابل توجه امثال خودم که تا صحبت از امر به معروف می شود میگوییم اثر ندارد.

پ ن2: بدم می آید از کسانی که به دختران کم حجاب مثل جنایتکاران جنگی نگاه می کنند.

پ ن3: این پست را تقدیم می کنم به شهید علی خلیلی.

نظرات  (۳)

۱۸ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۳۹ واقعیت سوسک زده
یکی از مهم ترین اثرات حجاب در جامعه حفظ ارکان خانواده است البته  ...
پاسخ:
بله، ولی گذاشتن همه انرژی فقط رویه این جنبه به نظرم اشتباهه.
واقعا امر به معروف و نهی از منکر به جا معجزه میکنه...
منم این تجربه رو داشتم.زندگیم با یک سخنرانی راجع به اهل بیت عوض شد.
یک سخنرانی خوب در یک بعدازظهر همه چی رو عوض کرد کاری که دو سال انتقاد تیز و چشم و ابروی همدمم نکرد.
پاسخ:
البته عوض شدن راه یه بحثه و در راه ماندن و استقامت ورزیدن یه بحثه دیگه
که در راه ماندن نیاز به محرک ها و انگیزه های خودش داره
که حرکت سلمان او را از کفر به اسلام محمد کشاند و رکود زبیر او را از اسلام محمد به کفر علی ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی