خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

سبک زندگی توریستی

چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ

ر زندگی پرشتاب و دنیای گریزپای مجازی، روحی بر ما چیره شده است که این روح به دنبال خود سبک زندگی را به وجود آورده که توریستی است. روح زندگی توریستی، ساکن نمی‌شود، رونده و گریزپاست. نگاه می‌کند اما نمی‌بیند. زندگی می‌کند اما تامل نمی‌کند. مانند بی‌وقفه عکس گرفتن‌های امروزی که تمام زندگی‌مان را اشغال کرده است.

در فرهنگ ما رفتن به سیاحت و زیارت که هم فال بود و هم تماشا، زندگی هم بود. هرجا که می‌رفتیم در آنجا ساکن می‌شدیم. سفر اگر چند روزه بود یا چندین روزه، حتی سفر یک روزه‌ای مثل سیزده بدر. و عکس یا عکس‌هایی هم به یاددگار می‌گرفتیم که با دیدنشان همه‌ی خاطره‌های سفر زنده می‌شدند. ولی الان عکس می‌گیریم که عکس گرفته باشیم. ما از مکان‌هایی عکس می‌گیریم که در آن‌ها نزیسته‌ایم، گذر کرده‌ایم. عکس‌هایمان بی‌خاطره هستند، چون در آن مکان‌ها نزیسته‌ایم. ما در عکس‌ها زندگی می‌کنیم. جایی که نمی‌توان ساکن شد ساکن شده‌ایم؛ و این زندگی توریستی بر تمام جنبه‌های زندگی‌مان سایه انداخته است. حتی در کتاب خواندن. ما در سطح کتاب‌ها حرکت می‌کنیم. در آن ساکن نمی‌شویم و نمی‌اندیشیم.

...

فهمیه جعفری در نقد کتاب حسین سناپور

======================

پ ن1: دارم سعی می کنم که قرآن را زندگی کنم.

پ ن2: از کپی پیست خوشم نمی آید اما این یکی مثل بعضی یکی های دیگر فرق می کند.

نظرات  (۹)

کمی هم ایشون البته اغراق کرده .. 
پاسخ:
اغراق که دیگه مثل نمک غذاست ...
۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۹ صحبتِ جانانه
آره راست گفته این بانو

قرآن رو از چه تفسیری زندگی می کنید؟
لطفا اگر کتاب یا تفسیر خوبی یافتید به ما نیز اطلاع بدهید

سپاس
پاسخ:
سلام. من فعلا کتاب های آشنایی با قرآن شهید مطهری رو می خونم. البته این کتاب ها کمی ساده است (چون برای مخاطب عامه) اما خیلی خوبه برای شروع. مشکلی که من داشتم این بود که وقتی میرفتم سراغ تفسیر علامه واقعا سخت بود برام و زیاد و جزئی. اما تفسیر شهید مطهری همون تفکرات حضرت علامه است به بیان ساده و شیرین. و اهم مطالب مورد نیاز توش ذکر شده. ای کاش این کوه علم دیرتر شهید شده بودند.
مجموع این کتاب ها 14 جلد هستش.
متاسفانه همینطوره . ذهنمون هم پر از یه سری اطلاعات تلمبار شده که انگار قرار نیست هیچوقت وارد متن زندگیمون بشن . مرادمون از خوندن و عکس گرفتن فقط یک سرکی زدن و بعد گذشتنه .
پاسخ:
کی قراره از این اطلاعات استفاده کنیم ؟! هیچوقت.
۰۶ آبان ۹۴ ، ۲۱:۳۱ هولدن کالفیلد
من همیشه میام برات بنویسم! اما همیشه پشیمون میشم!
نپرس چرا! :|
پاسخ:
خخخخخخخخ
چون همیشه همه چی رو ربط میدم به ... ؟!
۰۶ آبان ۹۴ ، ۲۲:۱۰ هولدن کالفیلد
نه!
گفتم نپرس دیگه! :دی
۰۶ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۷ صحبتِ جانانه
یکی از اساتید میگفتن تفسیر تسنیم هم منبع خوبیه
البته فعلا چند جزء بیشتر نیست...
پاسخ:
تسنیم ؟! نشنیده بودم. کی نوشته ؟!
پیشرفت بشر، از یه جایی به بعد، باعث شد توی وقتمون بیش از حد صرفه‌جویی کنیم و الآن رفاه کاذبی داریم که به قیمت سلب آسایش روح و روانمون ازش استفاده می‌کنیم...

+ یکی بره جرثقیل خبر کنه، جمله خیلی سنگین بود! :|
پاسخ:
جرثقیلی ها زیر بار نمیرن. میگن فقط هلی کوپتر میخاد لامصب
۰۷ آبان ۹۴ ، ۰۹:۰۷ صحبتِ جانانه
تفسیر تسنی از آیه الله جوادی آملی هست
یه مدت رادیومعارف ساعت 6 صبح برنامه تفسیر قرآن داشت که خود آیه الله جوادی آملی تفسیر می گفتند. شاید از سایت رادیو معارف بشه دانلود کرد. من یه سریاشو دانلود کردم قبلا.
بیان شیری دارن آیه الله
پیشنهاد می کنم نگاه بندازید
پاسخ:
حتما این کار رو خواهم کرد با چیزهایی که در مورد آیت الله شنیده ام ...
البته من همیشه میونم با متن بهتر بوده
خیلی خوب بود
پاسخ:
من هم استفاده کردم زیاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی