خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

چرا ژوله و حیایی سیاسی شدند؟!

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ب.ظ

من به شخصه برای پیگیری امور سیاسی ، وبسایت های خبری با سلایق مختلف را می خوانم. از رجانیوز که تفکر نزدیک به جبهه پایداری دارد گرفته تا وبسایت خبری عصر ایران (که خیلی ها میگویند زرد است) که دیدگاه نزدیک به هاشمی دارد.

اما برخی اوقات هر کدام از این وبسایت ها نظرات غیر قابل قبول و عجیب می گذارند.

در مطلبی که در وبسایت عصر ایران تحت عنوان چرا رقابت "امیرمهدی ژوله" و "امین حیایی" در خندوانه سیاسی شد و رکورد شکست؟! مطلبی نوشته شده که بسی باعث تعجب است. دلیلی برای سیاسی شدن این رقابت :

"قطعاً اگر ساز و کارهای عادلانه و فراگیر برای بروز و ظهور تمایلات سیاسی همه مردم ایران با هر نوع اندیشه و گرایشی وجود داشته باشد، آن وقت می توانیم امیدوار باشیم که همه چیز سر جای خود قرار می گیرد و جامعه احساس نمی کند که برای بروز تمایلات سیاسی اش باید یک برنامه طنز را وسیله کند"

این پاراگراف به چه معناست ؟! جمهوری اسلامی چه کاری کرده که سایر کشورهای دموکراتیک نمی کنند؟! و چه کاری نکرده که سایرین می کنند؟!

بارزترین سازو کار عادلانه برای بروز تمایلات سیاسی چیست؟! آیا مگر چیزی به جز انتخابات است؟! آیا مگر تعداد کمی انتخابات انجام شده ؟! یا شاید انتخابات غیر عادلانه بوده ؟!

اینکه مردم ایران فرهنگ مسابقه ندارند ، چه ربطی به بروز و ظهور تمایلات سیاسی دارد ؟!

اینکه یک عده افراطیون سیاسی بی عقل آن هم با گرایشات اصلاح طلبی، فرهنگ مسابقه ندارند ، چه ربطی به بروز و ظهور تمایلات سیاسی دارد ؟!

پ ن1: من با وجود اصولگرا بودن به ژوله رأی دادم، چون من آدم جوگیری نیستم. همین!!

پ ن2: اگر حیایی بالا می آمد جماعت ... می گفتند تقلب شده. آنها که 11 میلیون اختلاف را ندیدند براحتی 200 تا را نمی بینند.

بعدتر نوشت: به پیشنهاد برحق دوستی جمله آخر تصحیح شد

نظرات  (۱۱)

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۳۱ بیدمجنون ام
در ایران سازوکار عادلانه برای بروز همه ی سلایق وجود ندارد تعجب میکنم که چه طور این رو نمیبینید فقط کافیه موضعتون با شخص خاصی تفاوت داشته باشه تا متوجه بشید
پاسخ:
الآن کاملا واضح و مبرهن نیست که موضع رئیس جمهور و دار و دستش با اون شخص خاص متفاوته ؟!؟!
اما هیچ اتفاقی هم نمی افته ؟!

نه بابا  .. الکی بزرگش کردن ..  جدی نگیر  .. سیاسی کجا بود .. یه مشت بیکار توو اینستا .. 
پاسخ:
منم جدی نمی گیرم. ولی بعضی ها که به خاطر باخت به آرژانتین هم جشن میگیرن جدی گرفتن :))
سلام
منم با نظر شما موافقم .
منم به ژوله رای دادم چون اجراش وحرفاهاش بهتر بود به حرفاهای بقیه همه کاری نداشتم .
مردم ما تو بعضی از حرفا وکارهاشون خیلی افراط می کنن به نظرم موضوع این استندآپ هم این قدر مهم نبود که مردم بزرگش کردن .
پاسخ:
سلام
واقعا همینجوره. و بنظرم هیچ ربطی هم به ساز و کار عادلانه نداره
با جمله آخر صد در صد موافقم!تیکه ی قشنگی بود... :-)
پاسخ:
واقعیتیه...
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۳:۰۰ واقعیت سوسک زده
دلیل توجه به این مسابقه این بوده که گویا خیلی از موافقان فتنه امین حیایی را چون در فیلم قلاده های طلا بازی کرده کوبیده اند و از اینکه بیشتر رای اورده ناراحت شده اند ! درواقع عیب از جبهه ی بی سواد فتنه است !!!
پاسخ:
مگه با سواد هم دارن؟!
محمد حسن جان!
اصلاح بفرمایید

مردم ایران فرهنگ و جنبه ی همه چی رو دارند از جمله مسابقه و از جمله برنامه طنز
(حتی با تمام انتقاداتم، گاهی بهترین میدونم، مردم میهنم را نه از سر تعصب! که با دلیل)

این یه عده اصلاح طلب احمق(تاکید میکنم؛ یه عده! نه همشون!) هستند که ظرفیت هیچ چیزی ندارند
و از خدا طلب مرگ میکنم واسشون که هر چه زودتر وجود نحس شون از سر این کشور و مردم با عزت کم بشه

چون واقعا نفهمن! و این نفهمی به خاطر جهل نیست که از خدا بخوام عالم شون بکنه به حقایق
نه اینها تمام بازی هاشون از سر بغض و کینه است...

پس لطفا اصلاح بفرمایید جمله تون رو
"مردم ایران فرهنگ مسابقه ندارند!!"
بنویسید: یه عده اصلاح طلب تندروی احمق جنبه و فرهنگ ندارند!
پاسخ:
قبول دارم
در بعدتر نوشت اصلاح شد.

البته ما دوجور اصلاح طلب داریم. یکی اطلاح طلبی که داخل کادر جمهوری اسلامی تعریف میشه که ترازش آقای دکتر عارفه. یکی هم اصلاح طلبی که خارج از کادر نظام تعریف میشه مثل اهالی فتنه که خیلی از رهبران اصلاح طلب از اونها اعلام برائت میکنن.
البته منسوب کردن این احمق ها به اصلاح طلبین شاید کار درستی نباشه، همانطور که منسوب کردن افراطیون مُهر پرت کن (به سمت لاریجانی) به اصولگراها کار درستی نیست.
 
اگه مسابقه رو رقابت دو نفر صرفا در یک موضوع(اینجا استندآپ کمدی) فارغ از سایر مسائل بدونیم، واقعا مردم ما فرهنگ مسابقه رو ندارن! چون توی رقابت خمسه و رضویان میان و به جواد رضویانی رای میدن که عملا در مقابل خمسه هیچ کاری نکرد و صرفا به دلیل محبوبیتش رای آورد!
یعنی بی انصافی محض!
به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟!
پاسخ:
من خودم به رضویان رای دادم
به دو دلیل: 1) جواد رضویان اگه نمی خواست شرکت کنه، خب شرکت نمی کرد، من برای اینکه بکشونمش دور بعد رای بهش دادم.
و دلیل دوم که مهمتره 2) اگه اجرای رضویان چیزی نداشت در عوض اجرای خمسه خیلی ضایع بود. خیلی خیلی. یعنی اگه به رضویان بدم صفر به خمسه میدم منفی 10.
اینکه مردم ما فرهنگ مسابقه ندارن یه امر منفی نیست! در واقع اگه قرار باشه مردم با این دیدی که من گفتم به مسابقه نگاه کنن و رای بدن، اصلا چنین چیزی محاله!
یعنی اگه ملاک، رای اکثریت باشه عوامل مختلفی صرف خود رقابت در موضوع اصلی، روی نظر مردم تاثیر می گذاره!
رقابت ژوله و حیایی سیاسی میشه، در رقابت خمسه و رضویان، رضویان محبوب اما تعطیل رای میاره(خمسه پرتلاش در رقابت با جواد به دلیل اینکه جواد محبوبه و یا اینکه اخلاقی برخور میکنه یا هر عامل دیگه نمیتونه رای مردم رو به دست بیاره)، الیکا عبدالرزاقی در رقابت با بنفشه خواه به دلایل فمینیستی برنده میشه و...
در واقع شیوه ای که خندوانه برای این مسابقه انتخاب کرده یعنی رای اکثریت یا همون "دموکراسی" اقتضای چنین نتایجی رو داره!
این مسابقه نمونه خوبی برای نشون دادن ضعف این ایدئولوژیه!
و این نتیجه عقل اومانیستی کمی انگاره که حقیقت رو در رای اکثریت میدونه! (که میتونه تحت تاثیر عوامل مختلف قرار بگیره)
آقای پناهیان میگن: انسان غربی توی هر چیزی آزادی داشته باشه توی انتخاب علائقش آزادی نداره و علائق به شیوه های مختلف بهش تحمیل میشه!
فتأمل...

پاسخ:
بله در حقیقت شاید دموکراسی جذاب و قابل تأمل باشه، اما در واقعیت کمیتش می لنگه.
فقط نکته ای که وجود داره اینه که عقل اومانیستی کمی انگار این ایدئولوژی را پیشنهاد میده تا مردم تمرین کنن و کم کم یاد بگیرن که به حقیقت دموکراسی دست پیدا کنن.
یعنی مردم اینقدری رشد کنن که رأی اکثریت تحت تأثیر دلیل واقعی باشه نه دلیل موهوم. و نتیجه حقیقت باشه و بهترین راهکار
اونها هم میگن ما مأمور به وظیفه ایم نه نتیجه ( مثل خودمون یه همچی چیزایی تو خودشون دارن )
۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۷:۵۳ رهرو زینبی
رای دادن ب حیایی ب نظرم خلاف عدالت بود.مسابقه بر مبنای توانایی خنداننده بود ن چیز دیگر...
بنده هم ب ژوله رای دادم...
پاسخ:
البته اینجا اختلاف سلیقه وجود داره. نمیشه گفت خلاف عدالت.
اولا شاید خیلی ها با امین حیایی بیشتر خندیدن. ثانیا شاید خیلی ها غیر از خنداننده بوده به چیزهای مثل اجرا هم توجه می کنن. این چه اشکالی داره ؟!
میدونین که ژوله اصلا اجرا نداره و فقط دیالوگه در صورتی که امین حیایی هر دوتا رو داره.
۰۵ مهر ۹۴ ، ۲۱:۵۵ رهرو زینبی
بله موافقم...

از نظر سیاسی رای دادن خلاف عدالت را عرض کردم
پاسخ:
بله. هر گونه رای سیاسی خلاف عدالته
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۲:۲۳ بهارنارنج
ما که قلاده های طلا رو ندیدیم پس بیخیال بحث سیاسی و این چرندیات یه عده میشیم که شلوغش کرده بودن:)

ولی در کل من متن قوی خیلی برام مهمه اگه طنز باشه از شددت خنده اشکم درمیاد ولی از اجرای حامل طنز خیلی خوشم نمیاد پس رایم ژوله بود
با 6 تا سیمکارت همه اهل منزل بهش رای دادم:))
پاسخ:
من هم تقریبا همین نظر رو دارم
برای من هم اکثر اوقات متن مهمه.
البته به قوله آقای فراستی این تکنیکه که متن رو میسازه. امیر ژوله هم به نوبه خودش تکنیک داشت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی