خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

تکنیک بدون محتوا ، محمد رسول الله

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ق.ظ

امشب فیلم مجید مجیدی را دیدم.

ابتدا تشکر می کنم بابت 8 سال زحمت. و همچنین تشکر بخاطر ورود به موضوعی که بعد از 35 سال انقلاب کسی به آن نپرداخته.

نکات + فیلم: موسیقی خوب بود. تکنیک ها خوب بودند. جلوه های ویژه قابل باور بود. و فیلم چند صحنه جالب داشت مثل حمله ابرهه به مکه.

نکات - فیلم: خبری از محتوا نبود. نه خط سیر داستانی ، نه تعلیق، نه کشش، نه جذابیت و نه هیچ نکته ی جالبی در فیلم نامه. فیلم به شدت خسته کننده. زمان فیلم زیاد. نمی دانم چرا 3 ساعت؟!!!!! صحنه های بی معنی و قابل حذف بسیار زیاد بود. فیلم اسیر تکنیک شده بود و از محتوا خالی بود. نیازی به عوامل خارجی نبود و خیلی از کارها مثل موسیقی را همان عوامل داخلی می توانستند انجام دهند (برای مثال موسیقی مریم مقدس که هنوز در ذهن من مانده است). تعدد نور پاشی و کادر بسته از دستان بازیگران اذیت کننده بود. صدای حضرت رسول نیمه دخترانه بود و ...

در کل اگر به مختار بدهم 20 به ساخته ی مجیدی می دهم 10 .

شب خوش

پ ن1: جایی جداگانه باید بگویم چرا ساخته مجیدی را مختار مقایسه کردم.

پ ن2: کلی نقد دارم به محتوا که بیخیال می شوم.

نظرات  (۴)

فک نمیکنم در حدی باشید که فیلم مجیدی رو نقد کنید!
پاسخ:
:))
نه واقعا در اون حد نیستم. یعنی اصلا منتقد نیستم. ولی می تونم نظر خودم رو داشته باشم.و اینکه عنوان این مطلب اصلا نقد نیست.
IP هم نداشت این ناشناس (؟!؟!؟!؟!)
ضعف تکنیک اتفاقا به محتوا آسیب میزنه، چرا که با تکنیک خوبه که محتوا در میاد!
به نظرم فیلم مجیدی نه اسیر تکنیک، که فقط اسیر دکوپاژ و قاب بندی شده!
منم یه همچین نظرایی داشتم راجبش و چنتا مورد دیگه 
پاسخ:
آره. ولی خواستم زیادم گیر بهش ندم
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۱:۴۵ انارماهی : )
سلام
من محمد رسول الله را با همه ی عیب و ایرادهاش دوست داشتم
خیلی
خیلی
خیلی
انقدر که دلم نمیاد نقدش کنم
ولی
به نکات جالبی اشاره کردید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی