خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

بازی کلش آو کلنز

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۵۲ ب.ظ

این روزها در رسانه های جمعی از مضرات و عواقب خطرناک بازی کلش سخن های بسیاری می رود و هر روانشناسی به محض مواجهه با نام این بازی شروع به برشمردن معایب آن می کند که مثنوی هفتاد من هم می شود. تلویزیون ، رادیو، وبسایت های خبری و ... هم دادشان بلند است. مشاورین نازنین دم به دقیقه توصیه از توصیه دانشان پرتاب می کنند و پدر و مادرها می نالند.

حالا همان روانشناس یا مشاور وقتی وارد خانه می شود، بچه اش را به حالت دمر خوابیده و در حال اتک (حمله در بازی کلش) می یابد ...

اینجا دیگر با پدیده ای به نام سیگار مواجه نیستیم که خیلی ها به علت مضرات جسمی تابلوی آن سراغش نمی روند، اینجا با مضرات روحی سر و کار داریم که مرموزانه مخفی اند و اصلا خیلی ها اعتقادی به آن ندارند.

خب . چاره چیست ؟! دوباره توصیه دان هایمان را به کار بیندازیم ؟!

شهید مطهری در یکی از کتاب های خودشان ماجرای شهری از شهرهای فرنگ را تعریف می کنند. در شهر مذکور قمار بین زنان به شدت رایج می شود. به گونه ای که به زندگی شهروندان آسیب جدی وارد می شده است. شهردار هم متأسفانه !!! مثل مسئولان فرهنگی عزیز کشور ما نبوده که شیک و پیک بشیند پشت میز و از مضرات قمار بگوید. اصلا بلد نبوده بیسواد !!!

شهردار چکار می کند؟! راه می افتد در شهر و یک مسابقه برگزار می کند در رشته های مختلف و هنرهای متنوع مثل آشپزی و دوزندگی و ... به صورت کاملا معجزه آسا قمار از آن شهر ریشه کن می شود . جل الخالق !

بنظر نویسنده ، تا زمانی که سرانه ورزشی کشور پایین است، مراکز علمی آموزشی هر شهر به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد و مردم اصولا کاری ندارند، در این دوره زمانه ی پر از وقت ِ آزاد از مصائب ِ روزانه مثل شستن لباس (که زحمتش را ماشین می کشد)، باید فعالیت ها مثبت را عملا را رواج داد تا فعالیت های منفی عملا ریشه کن شوند.

نظرات  (۴)

راجبه این موضوع داریم فیلم میسازیم .. دغدغمونه 
پاسخ:
امیدوارم فیلم خوبی باشه
آماده شد اطلاع رسانی کنید
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۷ وحید محمدیان
متاسفانه مملکت ما از لحاظ آموزشی و فرهنگی هم زیرِ خط فقره
پاسخ:
چرا اینقدر خط فقر بالاست ؟!!!
:))
کارمون از توصیه گذشته ما داریم با چشم های باز سقوط میکنیم یه زمانی بود چاله ای رو نمیدیدیم و با کله میرفتیم توش اما این روزها چشم هامون بازه و داریم سقوط میکنیم چه کمکی برای بیدار کردن آدم ها میشه کرد وقتی خودشون رو به خواب زدن؟؟؟
پاسخ:
منم معتقدم کار از توصیه گذشته اما اعتقاد دیگه ام اینه که کلی کار دیگه میشه کرد
سرانه ی ورزش به خود ما بستگی داره... مثل من که باشگاه ورزشی درست کنارمه ولی هیچ وقت فرصت نشده برم...
پاسخ:
این یه استتثناست.
بعد در همین مورد شما هم باید نقش جامعه و آموزش و ... رو در نظر گرفت.
شما در یک جامعه ای بزرگ شدید که ورزش برایش یک ارزش نیست. در صورتی که در برخی جوامع شما به عنوان یک جوان اگر ورزش نکنید بقیه به چشم بدی به شما نگاه می کنند. فرض کنید که شما در حلقه ی دوستانی قرار داشته باشید که از بچگی و به طور منظم ورزش میکردند، پدر و مادر و فامیلتون اغلبا اهل ورزش بودند ، اونوخ بازم شما اگه باشگاه کنارتون بود نمی رفتید ؟!؟!

من که اینطور فکر نمی کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی