خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

یه چیزی تو همون مایه های خر خونه خودمون.

خر کتاب

فقط تصور کن یه زمستون سرد، یه رمان 1500 صفحه ای ، کنار شومینه با یه لیوان چایی دبش یا قهوه ی روزگاری ...
من ، خاطرات و آرزوهام یکی اند...

چالش فکر

چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

"جهانگردی در بازدید از روستایی در ایران پیرمردی را دید که بسیار جوابهای عاقلانه و سنجیده ای به سئوال های او می داد. از پیرمرد پرسید چگونه به این سطح از دانایی رسیده ای ؟! پیرمرد پاسخ داد: " ما سواد نداریم برای همین فکر میکنیم "

پیرمرد روستایی در جواب توریست گفت سواد ندارم برای همین فکر میکنم

گشت و گذار در اینترنت، خواندن گزارشات وبسایت های خبری-تحلیلی، شرکت فعال در گروه های مذهبی در لاین، لایک کردن پست های مذهبی در فیسبوک، خواندن کتاب های مذهبی و ...

تمام این ها با متن، اطلاعات، دلایل منطقی و خلاصه مباحث فکری درگیر هستند.

اما آیا ما هم در حین انجام این کارها، فکر می کنیم؟!

...

===========

پ ن1: مولا (علیه السلام) می فرمایند: العلم علمان مطبوع ومسموع ولاینفع المسموع اذا لم یکن المطبوع.

پ ن2: چالش سطل آب یخ قدیمی شد... همدیگر را به چالش فکر بخوانیم

پ ن3: ادامه دارد ...

پ ن4: این هفته اینقد کار کردم دارم Low Baterry می زنم. می ترسم خاموش شم !!!

نظرات  (۷)

سلام علیکم

تلنگر خیلی خوبی بود؛
و برای ما لازم...

خیلی وقتها فقط در حد یک باربر یک سری اطلاعات رو با خودمون حمل می کنیم و شاید بیشتر وقتهاهم ازشون بهره ای نمی بریم...


پاسخ:
سلام علیکم
الحمدلله.

حواسمون رو پرت کردند... باید حواسمون رو بریم بیاریم
خیلی خوب
احسنت

یاعلی...
پاسخ:
یا علی
سلام 
متاسفانه دریافت سریع وبی زحمت اطلاعات موجب بی فکری میشه
هر شخصی خودش باید نحوه دریافتش رو کنترل کنه
راستی عیدتون مبارک
پاسخ:
سلام
گاهی فکر می کنیم باید دائرۀالمعارف شویم

من هم میلاد امیرالمومنین رو تبریک میگم
سلام
ممنون از مطلب خوبتون
واقعاً در روز چقدر فکر می‌کنیم؟ در همین وبگردی‌ها وقتی متن مفیدی رو می‌خونیم چقدر سعی داریم در زندگیمون پیاده‌ش کنیم؟ و ...

کاش کمی بیشتر فکر کنم. یا شاید بهتر باشه بگم کاش خدا کمی بیشتر توفیق فهم مسائل رو بده

یا علی

پاسخ:
سلام
من یه موقع هایی فقط فکر میکردم... و چه پیشرفتهایی که نکردم.
الان متأسفانه سرم شلوغ شده و دلم لک زده برای یک ساعتی فکر.

حواسمان نباشد "سواد" جای "علم" خودش را جا می زند.
احسنت
با این یک مورد حسابی موافقم
_____________
وبلاگتان از معدود وبلاگ هایی است که به دلم نشست!
لینک شدید
یاحق
پاسخ:
الحمدلله
باعث افتخار منه
سلام
 مطلب دلچسبی بود...
پاسخ:
الحمدلله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی